KONCERT: Dresdener Kreutzchor

Onsdag 9. oktober 2024, kl. 19:00
Vor Frelsers Kirke, Sankt Annæ Gade 29, 1416 København K.

Dresden Kreuzchor har inspireret mennesker i hundreder af år.

Køb din billet til koncerten her.

Magien i de lyse, klare drengestemmer, den rene korklang og de unge sangeres passion skaber en lydoplevelse, som ingen kan undslippe. Med sin musik kombinerer Dresden Kreuzchor tradition og modernitet. Koret fastholder Dresdens og Sachsens kulturarv, fylder den med liv og bringer den ind i vores tid.

Dresden Kreuzchor er en af verdens ældste og mest berømte drengekor kommer til København og Aarhus.

Dets vigtigste opgave næsten 800 år senere er stadig det musikalske akkompagnement af vespers og andre tjenester på Dresdens Kreuzkirche. Ikke kun på høje kirkeferier, men også i hele kirkeåret, ledsager Kreuzchor halvdelen af ??alle liturgiske tjenester i den berømte kirke på det gamle torv.

Den imponerende arkitektur i Kreuzkirche er en ekstra attraktion for de 3.000 mennesker, der kommer til at høre korskoncerterne. Som byens ældste kultur institution har Dresden Kreuzchor markeret Dresdens musikalske liv på mange måder og er med til at gøre Dresden som en kulturel storby overalt i verden.

Flere gange om året går Dresden Kreuzchor på nationale og internationale koncertture, der går ud over tyske og europæiske grænser til Israel, Canada, Japan, Sydamerika og USA. Desuden udfører den på internationale musikfestivaler såvel som utallige radio- og tv-optagelser. Et meget bredt repertoire spænder fra tidlige barok til verdenspremiere af nutidsmusik har gjort det muligt at gøre mere end 800 optagelser i de sidste 80 år til prestigefyldte pladeselskaber som Deutsche Grammophon, Teldec, Capriccio og Berlin Classics.

Du vil måske også kunne lide...

Feed

Vor Frelsers Kirke   ·   Sankt Annæ Gade 29, 1416 København K       CVR: 10266017 GLN/EAN: 5798000859692       info@vorfrelserskirke.dk